Vacature: Schadecalculator & Backofficeplanner Aftersales (40 uur)
Ben jij administratief sterk en heb je gevoel voor techniek? Vind je het leuk om enerzijds klantcontact te hebben bij schadegevallen en anderzijds de planning en administratie achter de schermen strak te organiseren? Dan is deze combinatie van Schadecalculator & Backofficeplanner Aftersales jou op het lijf geschreven!
Over de aftersales van Henk Pen
Henk Pen is een Bovag gecertificeerd servicepunt van een zevental A-merken, maar biedt feitelijk service en onderhoud aan alle merken. Eind dit jaar (2025) verhuist Henk Pen naar Groenlo en zal daar in een complex van 50.000 m² een gloednieuwe en volledig gemoderniseerde werkplaats neerzetten en sterk uitbreiden om nog gespecialiseerder schadeherstel uit te kunnen voeren.
Functieomschrijving:
In deze dubbele functie ben je enerzijds het aanspreekpunt voor klanten met schade aan hun voertuig. Je handelt het volledige schadeproces af: van het maken van foto’s tot contact met de verzekeraar en facturatie. Anderzijds zorg je ervoor dat de werkplaatsplanning soepel verloopt en ondersteun je het team met allerlei administratieve taken. Jij houdt het overzicht, denkt mee, en zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt .
Wie zoeken we?
We zoeken iemand met ervaring in een vergelijkbare administratieve of planningsfunctie, bij voorkeur binnen een aftersales- of werkplaatsomgeving.
- Ervaring met ERP-systemen en planningssoftware.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
- Sterke organisatorische vaardigheden en oog voor detail.
- Je bent oplossingsgericht, stressbestendig en schakelt moeiteloos tussen verschillende taken.
- Je bent een echte teamspeler die energie haalt uit samenwerken met collega’s.
Jouw verantwoordelijkheden:
Je takenpakket als back office planner is afwisselend en uitdagend, en bestaat onder andere uit:
- Beheren en bijhouden van de planning voor onze monteurs.
- Dagelijks contact onderhouden met monteurs, service adviseurs en magazijnmedewerkers over lopende orders.
- Opstellen van nieuwe opdrachten in het CRM-systeem en verwerken van dagelijkse administratieve taken.
- Actief deelnemen aan overlegmomenten, zoals de dagelijkse dagstart en werkplaatsvergaderingen.
Je takenpakket als schade calculator is afwisselend en uitdagend, en bestaat onder andere uit:
- Ontvangen van klanten die schade aan hun voertuig hebben gereden.
- Vastleggen van de schade, inclusief het maken van duidelijke foto’s.
- Volledige afhandeling van de schade, inclusief communicatie met verzekeringsmaatschappijen.
- Opstellen van heldere en accurate schadecalculaties.
- Verwerken van de uiteindelijke schadefacturatie.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende fulltime functie (40 uur) binnen een dynamische en snelgroeiende werkomgeving.
- Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en volop doorgroeimogelijkheden.
- Een informele werksfeer waar hard werken en lachen hand in hand gaan.
- Werken in een leuk team met enthousiaste en ambitieuze collega’s
- Oergezellige vrijdagmiddagborrels, legendarische bedrijfsfeesten en natuurlijk een fantastisch team waar je je snel thuis zult voelen.
Geïnteresseerd en klaar voor de volgende stap in jouw carrière?
Solliciteer dan direct en wie weet verwelkomen wij jou binnenkort als onze nieuwe Schadecalculator & Backofficeplanner Aftersales!



Enthousiast geworden?
Zie jij jezelf al helemaal werken in Haaksbergen en mee verhuizen naar ons nieuwe full-service camper- en caravancentrum in Groenlo? Stuur dan je CV en motivatie naar hr@henkpen.nl t.a.v. Lindsey