Veelgestelde vragen over onze premiumstalling

Heb je een vraag over de premiumstalling van Henk Pen? Dat begrijpen we! Daarom vind je hieronder een lijst met veelgestelde vragen (FAQ’s) over het stallen van jou camper bij Henk Pen. Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze faciliteiten, services en voorwaarden. Kijk of je vraag ertussen staat en klik op een vraag of pijltje om het antwoord te bekijken. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via stalling@henkpen.nl of bel ons op 053-2005577.

Opening van de stalling

De stalling zou op 1 september openen, maar dit is uitgesteld. Wat is de nieuwe openingsdatum?

De feestelijke opening van onze stalling staat nu definitief gepland op 3 oktober. Vanwege vertraging in het bouwproces zijn we helaas genoodzaakt later te openen dan oorspronkelijk gepland. Onze excuses voor het ongemak. Op 3 en 4 oktober bent u van harte welkom voor een persoonlijke kennismaking met onze stalling. Komt u op een van deze dagen uw caravan of camper voor het eerst brengen? Dan maken wij daar graag een extra bijzonder en feestelijk moment van.

Waarom is de opening uitgesteld?

Onze stalling is momenteel nog in aanbouw. Hoewel we graag op 1 september hadden geopend, zijn we helaas afhankelijk van het bouwproces en externe partijen. Door vertragingen waar we zelf geen invloed op hebben, is de opening iets uitgesteld. Geen bewuste keuze, maar een gevolg van omstandigheden. We kiezen er wél bewust voor om pas te openen wanneer alles aan onze kwaliteits- en veiligheidseisen voldoet.
 

Ik heb al een aanbetaling van €150 gedaan. Moet ik nu ook betalen voor de maand september?

Nee, uiteraard niet. Je betaalt alleen voor de periode dat je daadwerkelijk gebruik kunt maken van de stalling. De maand september wordt dus niet in rekening gebracht.

Krijg ik automatisch bericht wanneer ik mijn camper/caravan mag brengen?

Ja. Alle klanten ontvangen in aanloop naar 3 oktober een persoonlijke e-mail met alle praktische informatie, zoals wanneer je je voertuig kunt brengen en hoe dat in z’n werk gaat.

Ik heb een stallingsplek gereserveerd, wat kan ik nu verwachten?

Ik heb een stallingsplek gereserveerd, hoe nu verder?

Fijn dat je gekozen hebt voor onze premium camperstalling! Nadat je aanvraag definitief is, verwerken wij je gegevens administratief en ontvang je van ons een factuur voor de aanbetaling. Daarnaast ontvang je een e-mail met een uitnodiging voor je eigen online omgeving. Hierin kun je je stallingsplek en al je facturen inzien. Op een later moment (de exacte datum is nu nog niet bekend) ontvang je alle benodigde informatie over de toegang tot de stalling en het gebruik van de faciliteiten. We kijken ernaar uit je te verwelkomen in onze nieuwe stalling in Groenlo!

Via welke link kan ik inloggen op mijn eigen omgeving?

Dit kan via app.bookingexperts.com
 

Algemene informatie over onze premiumstalling.

Wanneer opent de nieuwe camperstalling in Groenlo?

Op 3 oktober 2025 opent de Premiumstalling van Henk Pen in Groenlo met een feestelijke opening. Het bouwproces is echter nog in volle gang, het kan zijn dat er nog vertraging optreed. Momenteel is hier echter nog geen aanleiding toe. We informeren je zodra er veranderingen zijn.

Wat maakt de stalling van Henk Pen “Premium”?

Onze premiumstalling biedt meer dan alleen een stallingsplek. Je geniet van ruime, luxe plekken met een eigen vaste standplaats, 24/7 toegang het hele jaar door en diverse extra services om je camper reis-klaar te houden. Je kunt dus altijd spontaan en zorgeloos met uw camper or caravan op pad! Denk aan 24/7 camerabewaking, loos- en vulpunten voor water, een toiletreinigingsautomaat en een bandenspanningscompressor. Daarnaast bieden we aanvullende faciliteiten aan om je tweede huis in topconditie te houden.

Zijn er nog plekken beschikbaar?

Ja, er zijn nog plekken beschikbaar. We raden je aan om tijdig contact met ons op te nemen voor de mogelijkheden en om je aan te melden. Je kan je aanmelden via onze stallingspagina!

Kan ik ook een caravan, vouwwagen of boot stallen?

Onze nieuwe stalling is specifiek gericht op campers en caravans. Andere voertuigen stallen is bij ons niet mogelijk.

Ik weet het kenteken van mijn camper (nog) niet. Kan ik wel een plek aanvragen?

Ja, dat kan! Als je het kenteken nog niet weet, kun je bij de aanvraag ‘nnb’ (nog niet bekend) invullen. Zodra je het kenteken weet, kun je het aan ons doorgeven.

Kan ik mijn stallingsplek meenemen als ik een nieuw voertuig koop?

Ja, dat is geen probleem. Geef je nieuwe voertuiggegevens aan ons door, dan koppelen we jouw plek aan het nieuwe voertuig.

Kan ik mijn stallingsplek delen met iemand anders?

Nee, de stallingsplek is persoonsgebonden. Om overzicht en veiligheid te garanderen, is iedere plek gekoppeld aan één klant.

Kan ik zomaar even komen kijken naar de stalling?

We snappen dat je nieuwsgierig bent, maar bezichtigingen zijn alleen mogelijk op afspraak én pas nadat de stalling officieel geopend is. Neem contact met ons op via stalling@henkpen.nl of bel ons op 053-2005577 om een bezoek in te plannen zodra dit kan.

Wat zijn de voordelen van stalling bij jullie?

Onze stalling biedt gemak én service. Denk aan onderhoud tijdens de stallingsperiode, professionele services en faciliteiten, en de mogelijkheid om accessoires of reparaties te regelen terwijl je voertuig gestald staat. Alles om jou zorgeloos te laten reizen.

Wat gebeurt er als er schade wordt gereden in de stalling?

We nemen schadegevallen serieus en hebben maatregelen genomen om deze tot een minimum te beperken:

– Er is camerabewaking aanwezig. Als iemand anders schade veroorzaakt, proberen we die op de verantwoordelijke te verhalen.
– Rijd je zelf schade? Dan is de stalling hier niet aansprakelijk voor.
– Eventuele schade aan het gebouw of terrein wordt verhaald op de veroorzaker.
– Onze stalling is ontworpen met ruime, overzichtelijke plekken zonder onnodige obstakels, alles voor veilig parkeren

Toegang en locatie

Wat zijn de openingstijden van de stalling?

Als premium klant heb je 24/7 toegang tot de stalling, het hele jaar door. Dit betekent dat je je camper kunt ophalen en terugbrengen wanneer het jou uitkomt. Wel zo makkelijk!

Hoe werkt het ophalen en brengen van mijn camper?

Je kunt je camper 24/7 ophalen en brengen. Je krijgt hiervoor een persoonlijke code om het pand te betreden. Een afspraak maken is niet nodig. 

Waar bevindt de stalling zich precies in Groenlo?

Het adres van de nieuwe stalling is Henk Pen Groenlo, Retranchement 6, 7141 JV in Groenlo. Het pand is goed bereikbaar en centraal gelegen in de regio Achterhoek.

Mag iemand anders mijn camper ophalen of brengen?

Ja, dit mag, op vertoon van de toegangscode kan ook een ‘derde’ de stalling betreden om uw voertuig weg te brengen of op te halen.

Faciliteiten en voorzieningen

Welke faciliteiten zijn beschikbaar op de stalling?

Onze premium stalling is uitgerust met:

– Ruime, luxe parkeerplaatsen
– Eigen 230 volt-aansluiting per plek
– 24/7 camerabewaking
– Loos- en vulpunten voor water
– Toiletreinigingsautomaat
– Bandenspanningscompressor
– Mogelijkheid tot het wassen van uw voertuig in onze wasbox buiten onze werktijden om
– Persoonlijke sleutelkluis voor het achterlaten van de sleutels van uw voertuig

Bovenstaande faciliteiten zitten bij de stallingsprijs per maand inbegrepen.

Is er elektriciteit beschikbaar bij mijn stallingsplek?

Ja, elke stallingsplek beschikt over een eigen 230 volt-aansluiting.

Zijn er voorzieningen om mijn camper reis-klaar te maken?

Absoluut! Wij bieden diverse services aan om je camper optimaal voor te bereiden op je reis, zoals loos- en vulpunten voor water, een toiletreinigingsautomaat en een bandenspanningscompressor. Daarnaast bieden we aanvullende services aan zoals onderhoud, een wasserette, gasfles service en een haal en breng service.

Is de stalling beveiligd?

Ja, de stalling is voorzien van 24/7 camerabewaking en een afgesloten terrein om de veiligheid van je camper te waarborgen. Dit betreft high tech camera toezicht die brand, ongewenst/verdacht gedrag, gassen, en nog veel meer detecteert en je camper beschermt.

Bieden jullie ook was- of poetsdiensten aan voor mijn camper of caravan?

Jazeker! Je kunt bij ons terecht voor professionele was- en poetsdiensten. Zo staat je camper of caravan altijd glanzend voor je klaar. Informeer naar de mogelijkheden en tarieven.

Kan mijn camper of caravan technisch worden nagekeken of onderhouden bij jullie?

Absoluut. Via onze werkplaats kunnen we ook technisch onderhoud, APK-keuringen en reparaties aan je camper en caravan verzorgen. Je voertuig is bij ons in vertrouwde handen, of het nu gaat om een grote beurt, een kleine reparatie of het rijklaar maken voor je volgende avontuur. Je hoeft hiervoor de camper of caravan zelf niet uit de stalling te halen, dit doen wij voor je!

Doen jullie ook schades of reparaties aan campers of caravans?

Zeker! Wij verzorgen de intake van schades en zorgen ervoor dat alles netjes gerepareerd is voordat je jouw camper of caravan weer komt ophalen. Geen gedoe, gewoon instappen en op pad!

Is het mogelijk om accessoires te laten monteren?

Ja, dit is op aanvraag mogelijk in onze werkplaats. Vraag naar de mogelijkheden en bekijk onze services op de werkplaats pagina.

Kan ik accessoires bestellen en door jullie laten plaatsen in mijn camper?

Ja hoor, dat is mogelijk. Als je accessoires via ons bestelt, zorgen wij dat ze klaarstaan of al in je camper liggen wanneer je hem ophaalt.

Kan ik mijn camper winterklaar laten maken?

Natuurlijk! Voordat de winter begint, is het belangrijk om je camper goed voor te bereiden. Wij kunnen je camper winterklaar maken, wat inhoudt dat we het watersysteem aftappen, de accu controleren en andere noodzakelijke handelingen verrichten om schade door vorst te voorkomen.

Kan ik kampeeraccessoires bij huren, zoals een koelbox of babybedje?

Ja, dat kan! We bieden diverse accessoires aan die je tijdelijk kunt huren. Vraag gerust naar de mogelijkheden of bekijk onze accessoires pagina.

Kan ik mijn camper vanuit deze stalling ook verhuren?

Ja, dat kan. Verhuur vanuit onze stalling is toegestaan en we denken graag met je mee over de logistiek.

Bieden jullie ook inruilmogelijkheden aan?

Ja. Wil je je camper of caravan inruilen, dan bieden wij een waardebepaling op basis van inruil. Neem contact met ons op voor een afspraak of vul het formulier op onze inruilpagina in.

Kan ik mijn camper laten halen en brengen door jullie?

Dit is op afspraak en in overleg mogelijk. Indien je interesse hierin hebt, informeer dan naar de mogelijkheden.

Kan ik zelf gebruik maken van de roll-over wasserette? 

Nee, onze roll-over wasserette is niet vrij toegankelijk voor stallingsklanten, maar word bediend en gebruikt door de werknemers van Henk Pen. Uiteraard kunnen wij uw voertuig wel voor u wassen, informeer naar de mogelijkheden.

Wat houdt de gasfles service in?

Onze stalling beschik straks over een gasflessen automaat net buiten ons pand, en daardoor de mogelijkheid om 24/7 je lege gasfles in te wisselen voor een nieuwe, volle gasfles.

Prijzen, betaling en stallingsvoorwaarden

Wat zijn de kosten voor een stallingsplek bij Henk Pen?

De kosten voor een premium camperstalling bedragen €150,- per maand, voor voertuigen tot met 7,5 meter. Deze prijs is inclusief alle premium services en er zijn geen bijkomende kosten voor ophalen en brengen.

Is de prijs afhankelijk van de lengte van mijn camper?

De prijs van €150,- per maand is voor voertuigen tot en met 7,5 meter. Voor voertuigen langer dan 7,5 meter rekenen we tot medio 2026 nog geen extra kosten. Daarna worden er extra kosten berekend. Hoeveel dat precies is, is nog niet bekend.

Zijn er bijkomende kosten voor het ophalen en brengen van mijn camper?

Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het ophalen en brengen van je camper. Dit is inbegrepen in de maandelijkse prijs. Je kunt dus altijd spontaan je camper ophalen!

Hoe wordt de betaling geregeld?

De betaling vindt maandelijks plaats via automatische incasso via ons online boekingsplatform.

Wat is de looptijd van de stallingsplek?

De standaard looptijd van een stallingsplek is één jaar.

Kan ik mijn stallingsplek tussentijds opzeggen?

Na 1 jaar kan je de stallingsplek per maand opzeggen. Kom je binnen 1 jaar terug, dan dien je alsnog de totale som voor het hele jaar te betalen. Alleen stallen voor de wintermaanden of alleen voor de zomermaanden is niet mogelijk.

Moet ik een contract ondertekenen?

Nee, voor onze nieuwe stalling is het niet nodig om een contract te tekenen. Een aanbetaling is voldoende om jouw stallingsplek voor een jaar te garanderen. Zo maken we het reserveren van een plek eenvoudig en flexibel.

Stalling klaar maken van je camper

Waar moet ik op letten voordat ik mijn camper stal?

Om je camper veilig en in goede staat te stallen, raden we je aan de volgende zaken te controleren:

– Zorg dat de watertanks en leidingen leeg zijn om bevriezing te voorkomen, zeker in de wintermaanden.
– We adviseren om de camper altijd aan de stroom te zetten zodat je nooit voor verrassingen komt te staan wanneer je op pad wil.
– Sluit de camper goed af.

Moeten gasflessen uit de camper?

Volle gasflessen mogen niet in de camper of caravan blijven tijdens het stallen. Het is niet mogelijk om de volle gasflessen te stallen in de stalling. Lege gasflessen mogen wel blijven staan. Er is ook een mogelijkheid om gasflessen in te wisselen in onze 24-uurs shop, maar dat kan alleen met lege flessen. 

Ik heb mijn antwoord niet gevonden in bovenstaande lijst…

Stel je vraag aan ons via het contactformulier, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op om je vraag te beantwoorden.

Luuk leferink

Verhuurmanager

Sam bokdam

Verhuurmedewerker